visuellacamilla.blogg.se

David J. Butler.

Kategori: Aspero Kompetens, Skyltning, Visual Merchandiser

På min utbildning får vi chans att verkligen pröva våra vingar! Tänkte berätta om ett av de roligaste projekten vi haft hittills..

I December -13 fick vi utmaningen genom Malmö Citysamverkan att göra skyltfönster åt en rad olika butiker. Jag och Maja fick David J Butler, en designer och ädelsmed som ligger på gamla väster!  

Mitt intresse för smycken och framförallt vigselringar är stort, med tanke på nästa års stora dag..!! Så jag hoppade av lycka när jag fick veta vem vi skulle jobba med. 

Tre veckor hade vi på oss, från att komma med en idé till butiken till att genomföra och presentera vårt skyltfönster!

Så vi skissade, planerade, sydde, byggde plexiboxar (som är rätt mycket svårare att bygga än vi någonsin kunde tro!!) och skrattade massor i tre veckor! Tiden gick snabbt, men eftersom både Maja och jag är lite planeringsnördar så gick det helt enligt planerna =)

Här är resultatet från vårt arbete!

 

image

 Såhär såg butiken ut, innan vårt första möte med David och hans fru Lotta.

image

Bygga plexiboxar...

image

image

image

 Resultatet av vårt slit! Och bra blev det! :)

image

image

Fönstren behövde en liten uppfräschning innan vi kunde fortsätta.. 

image

Våra fina rosetter som sattes upp i valven ovanför skyltfönstren.

image

Här är plexiboxarna på plats! (som tackkorten står på)

image

Resultaten av skyltningen i boxarna.

image

image

image

image

 

Kommentera inlägget här: