visuellacamilla.blogg.se

Agneshill

Kategori: Agneshill, Bröllopsplanering

En sak som jag tänkt ska bli en kategori här på bloggen är vår bröllopsplanering! Jag och Martin ska som sagt gifta oss Juli 2015. Det kommer bli ett bröllop där vi gör mycket själva, och ni som känner mig vet att jag älskar sånt! Planering, struktur, to-do listor och pyssel ligger mig varmt om hjärtat! 
 
Platsen som vi kommer bli man & hustru heter Agneshill, och ligger utanför Vellinge. Jag hoppade av glädje och skrek nog till och med när jag hittade detta ställe! Fantastiskt mysigt! Vi ringde direkt upp ägaren och bokade ett möte. Sen visade det sig att inför nästa sommar fanns där 2 lediga lördagar kvar. Fattar ni? Två datum kvar, och det är 1,5 år dit. Poppis ställe! Men vi lyckads få ett av dessa, och datum är nu satt! :)
 
Vi kommer att vigas på plats. De har byggt om gårdens tidigare grisstall till en ljus och fin vigsellokal, som har kvar charmiga detaljer som små "grisaluckor", som nu blivit fönster. Svårt att tänka sig att grisarna bökat omkring där...
 
Gå gärna in på www.agneshill.se och titta mer, jag blev kär direkt!  
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Helena säger:
    2014-03-16 | 18:51:26

    Åh så fint det är! Mysigt, romantiskt <3

    Svar: Hihi eller hur! Kommer bli hur bra som helst! 😊
    Camilla

  • Cilla säger:
    2014-03-17 | 22:48:44
    Bloggadress: http://fotobacilla.blogspot.com

    WoW vilket romantiskt ställe!! Kommer bli ett toppenbröllop. Grattis till den fotografen som får fota er där!!

    Svar: Åh så kul att du tycker det! Jag älskar det! Ja vi har hittat en superduktig fotograf. www.josefinjohnsson.com får det roliga uppdraget!
    Camilla

  • Sandra säger:
    2014-03-25 | 22:05:57

    Fantastiskt ställe! Vi ska gifta oss där i juni 2015 :) ska bli roligt att följa din planering inför bröllopet :) /Sandra

    Svar: Åh va kul! När bokade ni lokalen? Helt tokigt vad poppis den är! :) ja, efter min praktik kommer det komma mer planering här på bloggen, så håll ut, och välkommen hit! :)
    Camilla

  • Sandra säger:
    2014-03-26 | 11:44:42

    Ja sjukt poppis ställe, men det förstår man ju verkligen, underbart ställe. Jag är helt kär i lokalerna :) Av en slump hittade jag hemsidan i januari, så då var vi där och kollade och se bokade vi direkt. Då fanns det en hel del lediga tider men nu är det verkligen uppbokat. Åå varför måste det vara så lång tid kvar, man vill ju gifta sig nu :) Jag har redan börjat planera en del, man kan ju inte låta bli Då får vi hålla kontakten under tiden och inspirera varandra och komma med idéer! Jag ser att du utbildar dig i Malmö inom inredning, själv utbildade jag mig till inredare uppe i Älmhult för några år sedan, så det ska bli kul att följa det på bloggen också :) /Sandra

    Svar: Ah så kul!! Ja vi kände samma när vi var där och kollade, inget svårt beslut lixom! Ja men eller hur, varför var man så dum och bokade NÄSTA sommar!? Man vill ju gifta sig NU!! Fast samtidigt så får vi njuta ett till år av planeringen och få det precis så som vi vill ha det! Vi får se det så =) Vad kul att du har börjat planera, samma här ju! Jag vill veta vad du tänker med lokalen å så! Ska ni vigas på plats? Ska ni dit på söndag på öppet hus? Vad roligt att du är inredare!! Jobbar du som det nu? ha det så bra!! /Camilla
    Camilla

  • Sandra säger:
    2014-03-26 | 20:50:24

    Nej verkligen inte, den har allt som vi önskade :) så ljus och fin och precis rätt stil. Haha ja men precis, men som du säger så får vi njuta längre :) Känner dock att beslutsångesten redan har kommit, så jag kan ju bara tänka mig hur många gånger man kommer byta spår med dukning och allt :) Men har nog bestämt färgtema iallafall :) vi hade egentligen tänkt gifta oss i Gessie kyrka men i och med att vigsellokalen är så fin så blir det nog där istället. Man vill ju verkligen utnyttja den när den finns. Hur ska ni göra? Vi kommer nog inte åka dit på söndag tyvärr, även om jag är sugen! Ska ni dit? Är inne på Agneshills hemsida och kollar bilder i princip varje dag, galen man är, haha. Hur många gäster blir ni typ? Vi kommer att vara ca 80 st. Tyvärr jobbar jag inte med inredning, utan jag jobbar på bank, men jag trivs väldigt bra där också. Ha det så bra! /Sandra

    Svar: Vad spännande!! Vad ska ni ha för färgtema?? Vi har med bestämt! 😊 haha jag är samma, inne och kollar sönder bilderna stup i kvarten! Vi blir ca 80 med! Fyller ut lokalen ordentligt! Vi kommer med vigas på plats, underbara underbara ställe! Vi skulle vigas i Falsterbo kyrka egentligen, men när vi såg detta så ändrade vi oss direkt! Men vi får höras och berätta mer om våra planeringar framöver!! :) /Camilla
    Camilla

  • Sandra säger:
    2014-03-28 | 20:46:13

    Det bli grått/blått/vitt som tema tänker jag. Typ den blåa som är på stolparna på Agneshill. Har till och med köpt tyg att ha bakom honnörsbordet, haha. Vad ska ni ha för färgtema? Älskar bilderna med påfågeltema på hemsidan, lite åt det hållet tänker jag mig. Ja vi måste höras av framöver, jätteroligt att jag hittade din blogg :) ha det så bra och trevlig helg! /Sandra

  • linda säger:
    2015-04-29 | 21:25:32

    Vad kostade den underbara lokalen att hyra? Är sugen, ska själv gifta mig 2016 :)

Kommentera inlägget här: